De uitdaging.

Een droom die uitkomt. Vroeger kon ik vanuit mijn achtertuin naar Heinz kijken. Je kon de zoete ketchuplucht ook altijd goed ruiken! Ik wilde altijd al heel graag binnen kijken, want het leek mij supergaaf om daar te werken. Jaren later was het dan zover. Ik ging aan de slag als online recruitment specialist bij Heinz.


De aanpak.

Ik geloof heilig in online recruitment marketing. Zomaar iemand benaderen die bij de buurman werkt, zonder goede communicatie-uitingen gaat niet meer werken. Bovendien is bewezen dat mensen die vanuit hun intrinsieke motivatie ergens solliciteren, langer blijven werken en trouwer zijn. En dat is nu precies wat Heinz nodig heeft. De juiste mensen die gemotiveerd zijn om aan de toekomst te bouwen.

Daarom heb ik een online recruitmentplan geschreven en hierin voorgesteld dat er geïnvesteerd wordt in een werken-bij-site, video’s, tof beeldmateriaal, doelgerichte website- en vacatureteksten en online recruitment marketing (arbeidsmarketing). Wanneer de juiste techneuten dan uiteindelijk in de mailbox belanden, dan verdienen ze een fijne en goed georganiseerde kandidaatreis.

Maar met een mooie website en gave filmpjes gaan we de doelgroep nog niet bereiken en overtuigen. Ik analyseerde steeds, per vacature, hoe de doelgroep het beste kan worden geraakt. Ik voer met de medewerkers (uit de lijn) intakegesprekken en organiseer brainstormsessies. Waarom werken zij bij Heinz en wat houdt hen al zo lang bij Heinz (JVP en EVP)? Met de uitkomsten van deze zeer belangrijke input kan er vervolgens content worden geschreven. Sterker nog, zonder deze input hoef ik er niet eens aan te beginnen want dan is alles gebaseerd op mijn eigen aannames.

Naar de vacaturesite van Heinz

Een groot succes.

Mooie verhalen kunnen we allemaal wel schrijven, maar het kunnen onderbouwen met keiharde statistieken staat net even wat mooier! Hou je vast :)….

3 september 2018 ging www.heinzvacatures.nl live en binnen één dag ontving Heinz al vier sollicitaties. Dat gaf hoop. Na drie maanden waren er maar liefst 180 sollicitaties binnengekomen. Het overgrote deel is operator (80%), ongeveer 10% is storingsmonteur en circa 10% is teamleider. Nu zegt het niet zoveel dat er 180 sollicitaties binnenkwamen, want als het allemaal kandidaten zijn die niet passen dan heeft Heinz er nog niets aan. Er werden in totaal 21 nieuwe medewerkers aangenomen uit die 180 sollicitanten.

3 maanden

Looptijd

21

Nieuwe collega's

€120.000,-

Bespaard

Robert, thanks for helping us to create a recruitment platform. With your expertise and network you were able to give us the direction to be successful in the recruitment of operators, team leaders and technicians. You are enthusiastic and great to work with.

Roy van Loon, Site manager - Kraft Heinz

Bekijk ook deze succescases

Ik heb toffe projecten gedaan bij onder andere AVR, 4PET Recycling, EWS, HIAB, Puur Opleiding & Automatisering en De Oliebron. Allemaal komt het op hetzelfde neer: de doelgroep bereiken én overtuigen met behulp van werken-bij sites, video, teksten en online recruitment marketing.