Bolletje

Bolletje, net als elke andere onderneming in de procesindustrie, is op zoek naar operators en storingsmonteurs. Dit vormde de aanleiding om een gloednieuwe werken-bij website te creëren, compleet met authentieke vacaturevideo’s.


De aanpak.

Op een zonnige dag reed ik met mijn gezin terug van een bezoek aan Intratuin Elst. Onderweg kreeg ik een telefoontje van Eveline, de HR Manager van Bolletje. Een aangename verrassing! Ze had gehoord over mijn successen bij andere organisaties in de voedingssector en wilde graag kennis maken. Enthousiast planden we een afspraak. Een paar weken later zat ik aan tafel met verschillende disciplines binnen Bolletje. Na een uur van presentatie en discussie waren we allemaal enthousiast en klaar voor de volgende fase. Wat een geweldige ervaring!

Bolletje had dringend behoefte aan het werven van operators en monteurs, dus het verdere traject ging in een snel tempo. Het moment was daar: we presenteerden het design en het werd meteen goedgekeurd. We konden aan de slag. De input die we nodig hadden voor het ontwerp en de teksten van de website haalden we direct bij Bolletje vandaan. Door met verschillende disciplines te praten, wisten we welke look en feel de website moest hebben. Uiteraard moesten we ook de eigen huisstijl van Bolletje aanhouden. Tegelijkertijd met de bouw van werkenbijbolletje.nl maakten we vacaturevideo’s van operators en een monteur. De ingrediënten van deze video’s: humor, techniek, doorgroeimogelijkheden en het product. De video’s waren een groot succes. Kijk zelf maar naar deze vacaturevideo.

 

Het eindresultaat van werkenbijbolletje.nl is iets om trots op te zijn. Dankzij een speciaal parallax-effect komen de rollen beschuit op een dynamische manier naar voren op je scherm. De website, geheel in de stijl van bolletje.nl, biedt bezoekers een vlotte en eenvoudige manier om alle benodigde informatie over het werk te vinden. We hebben authentieke vacaturevideo’s gemaakt met hun eigen medewerkers en het sollicitatieproces is efficiënt en gebruiksvriendelijk. De website is zowel op mobiele apparaten als op een computer makkelijk toegankelijk (responsive).

Bolletje durfde bovendien open te zijn over het salaris, wat zeker een pluspunt is! Het salaris is competitief en er wordt zelfs om de vier weken uitbetaald. Hoewel veel organisaties terughoudend zijn met het vrijgeven van salarisinformatie, is dit juist een belangrijke trekpleister voor onze doelgroepen. Kortom, dit project was een succes en er werden tientallen nieuwe medewerkers aangenomen.

13.500

Websitebezoekers (jaarlijks gemiddelde)

5700

Vacaturevideo views

400

Sollicitanten (jaarlijks gemiddelde)

Bekijk ook deze succescases

Ik heb toffe projecten gedaan bij onder andere AVR, 4PET Recycling, EWS, HIAB, Puur Opleiding & Automatisering en De Oliebron. Allemaal komt het op hetzelfde neer: de doelgroep bereiken én overtuigen met behulp van werken-bij sites, video, teksten en online recruitment marketing.