Bolletje

Net als ieder ander procestechnisch bedrijf zoekt Bolletje operators en storingsmonteurs. Reden genoeg om een spiksplinternieuwe werken-bij site te realiseren met authentieke vacaturevideo’s.

 

De aanpak.

In juli 2019 was ik samen met mijn gezin op weg naar Intratuin Elst. Op de terugweg belde HR Manager Eveline van Bolletje. Wat een verrassing! Ze had via via gehoord over mijn successen bij andere foodorganisaties en dus wilde ze vraag kennismaken. Enthousiast planden we een afspraak in en twee weken later was het zover. Ik mocht praten met verschillende disciplines bij Bolletje. Na een uur te hebben gepresenteerd en gediscussieerd waren we allemaal enthousiast en gingen we de vervolgfase in. Superleuk!

Bolletje had haast om operators en monteurs te werven dus het verdere traject ging behoorlijk vlot. Toen was het zover: we presenteerden het design en deze werd direct goedgekeurd. We konden gaan bouwen. De input die we nodig hadden voor het ontwerp en de teksten van deze website hebben we vanuit Bolletje gehaald. Door met verschillende disciplines te spreken wisten we wat de look and feel moest worden. Daarnaast hanteert Bolletje natuurlijk een eigen huisstijl die aangehouden moest worden. Parallel aan het bouwen van werkenbijbolletje.nl namen we vacaturevideo’s op van operators en een monteur. De ingrediënten van deze video’s: humor, techniek, doorgroeien en het product. De video’s waren zeer geslaagd. Kijk zelf maar naar deze vacaturevideo.

Op 14 oktober 2019 was het dan zover. Werkenbijbolletje.nl ging live! Op naar de volgende fase: de marketingcampagne. De resultaten volgen later dit jaar.

 

Werkenbijbolletje: het eindresultaat mag er zijn. Met een speciaal parallax effect vliegen de rollen beschuit over je beeldscherm. Daarnaast is werkenbijbolletje.nl geheel is stijl van bolletje.nl gerealiseerd en kan men makkelijk en snel alle benodigde informatie vinden over het werk. We maakten vacaturevideo’s met eigen medewerkers en het solliciteren gaat vlot. Op zowel een mobiel als op een computer is de website goed te benaderen (responsive) en Bolletje durfde gelukkig ook eerlijk te zijn over het salaris! Het salaris is goed te noemen en je wordt zelfs per 4 weken betaald. Bij veel organisaties wordt het salaris nog achtergehouden, maar dit is pullfactor nummer 1 bij deze doelgroepen. Al met al een geslaagd project en de komende maanden staan in het teken van sollicitaties genereren.

45

Sollicitaties binnen 1 maand

20

Open sollicitaties binnen 1 maand

JA!

Wervingsprobleem opgelost?

Bekijk ook deze succescases

Ik heb toffe projecten gedaan bij onder andere AVR, 4PET Recycling, EWS, HIAB, Puur Opleiding & Automatisering en De Oliebron. Allemaal komt het op hetzelfde neer: de doelgroep bereiken én overtuigen met behulp van werken-bij sites, video, teksten en online recruitment marketing.